تاریخ:۱۳۹۴/۰۵/۰۶

چرا طراحی سایت خوب، نتایج بهتری در بازاریابی بدست می آورد؟

چرا طراحی سایت خوب، نتایج بهتری در بازاریابی بدست می آورد؟

ما به عنوان طراح سایت، به خوبی از تاثیر یک ظاهر خوشایند برای وب سایت آگاه هستیم. اما طراحی سایت خوب، چیزی فراتر از ظاهر زیبا و خوشایند است. طراحی خوب یک برند سازی و ابزار بازاریابی است که می تواند ما را به نتایج بهتری برساند.

در این مقاله ما نگاهی می اندازیم به 10 دلیلی که باعث می شوند از طراحی سایت خوب، نتایج خوبی در بازاریابی کسب کنید.

1- اولین تاثیر گذاری

همه چیز از اولین نگاه کاربران وب سایت شما شروع می شود: رنگ آمیزی، استفاده از فونت ها و تصاویر.

این عناصر چه پیامی را به بازدید کننده سایت شما می رسانند؟ ارتباطی که وب سایت شما با کاربر ایجاد می کند واضح و روشن و منظم است؟ یا اینکه یک ارتباط گنگ و گیج کننده است؟ اولین پیامی که کاربر شما دریافت کند، بر روی چگونگی ارتباط با سایت شما تاثیر گذار خواهد بود و ارتباط را پیش خواهد برد.

طراحی سایت شما باید آنقدر خوب باشد که باعث شود در ذهن کاربران بماند و آن ها مجددا به سایت شما مراجعه نمایند. طراحی سایت باید با محتوای آن همخوانی داشته باشد و اطلاعات به سادگی قابل مشاهده و قابل فهم باشند.

2- تاثیر گذاری ماندگار

بعد از جذب اولیه کاربر توسط طراحی سایت شما، کاربر باید دلیلی پیدا کند که بخش های مختلف وب سایت شما را مشاهده نماید و یا در مورد برند، شرکت و یا وب سایت شما تفکر بیشتری کند. پس باید جذابیت بیشتری برای کاربران ایجاد نمایید. باید به کاربرانتان چیز منحصر به فردی ارائه نمایید. استفاده از عناصر بصری خیره کننده وعالی، بهترین روش برای این کار است.

صفحه اصلی سایت شما (homepage) باید بسیار زیبا طراحی شود، اما صفحات داخلی، عناصر و ابزارهای دیگر موجود در سایت نیز باید به همان دقت و با همان زیبایی طراحی شوند. به این مسئله این گونه فکر کنید: ممکن است نیمی از کاربران شما، ابتدا به صفحه ای غیر از صفحه اصلی سایت شما، وارد شوند.

3- در کاربران وفاداری ایجاد کنید

پس از اینکه شما کاربر را برای بار اول غافلگیر کردید و جذب طراحی سایت شما شد؛ باید طراحی سایت به گونه ای باشد که کاربر را تشویق کنید تا باز هم به سایت شما بیاید و بازدید از سایت شما برای وی تبدیل به یک عادت شود. به عبارت دیگر باید طراحی سایت به صورتی باشد که کابرا به شما وفادار شود. یک لوگوی زیبا، پالت رنگی تاثیر گذار و متن هایی که به راحتی خوانده شوند یک میانبر برای این کار هستند.

باید با طراحی سایت خود، ارتباطی با کاربر ایجاد نمایید که وی نخواهد این ارتباط را قطع نماید. بعد از برقراری این ارتباط از طریق طراحی سایت باید تصاویر و کلماتی را به وی نشان دهید که دوست دارد با آن ها درگیر شود. کاربران باید وقتی به وب سایت شما نگاه می کنند خودشان را ببینند یا چیزی را که دوست دارند باشند.

4- باید برای خودتان علامت مشخصه ایجاد کنید

طراحی سایت با پایبندی و اصرار بر یک سری اصول باعث می شود کاربران شما را به راحتی شناسایی کنند. تقریبا همه افراد در هر جای دنیا می توانند انهناهای طلایی رنگی که برند مک دوناد را نشان می دهند شناسایی کنند.

از یک سبک طراحی، پالت رنگی، فونت، صدا و پیام های ثابت و مشخص برای طراحی سایت خود استفاده کنید.

لوگو یا برندینگ شما باید در طراحی سایت واضح و یکپارچه باشد. طراحی سایت هر قدر هم که زیبا باشد، اگر کاربر نتواند تشخیص دهد که این سایت به چه کسی تعلق دارد و یا چه چیزی را معرفی می کند فایده نخواهد داشت.

5- سبک طراحی و تصمیم گیری

وقتی که کار به انتخاب سبک طراحی و تصمیم گیری در مورد آن می رسد، اولین هدف پایداری به اصول است.

شما که هستید؟ شما می خواهید چه کسی باشید؟ چرا کاربران می خواهند با شما ارتباط برقرار کنند؟

اگر در طول فرآیند طراحی سایت به این پرسش ها بیاندیشید، به انتخاب های بهتری برای تصمیم گیری در مورد کل پروژه خواهید رسید.

سوالات خود را با طراحی خود جواب دهید. یک طراحی ظاهری منحصر به فرد خلق نمایید. از عناصر گرافیکی مشابهی در وب سایت، اپلیکیشن موبایل، شبکه های اجتماعی، موارد چاپی و سایر محصولاتی که برای بازاریابی به کار می روند استفاده نمایید. اگر برای طراحی های خود یک سری خطوط راهنما تعریف کنید که جزییات کار را مشخص نماید بسیار مفید خواهد بود.

6- استفاده و ارتباط آسان

فراموش نکنید که ارتباط با کاربران باید تا جای ممکن ساده باشد. این مساله به چند عامل بستگی دارد.

  • یک مفهوم کامل از طراحی و برنامه نویسی را تعریف کرده باشید.

  • سایت شما باید خیلی سریع بارگذاری شود.

  • از فناوری های مدرن وب و طراحی سایت استفاده کنید.

  • از بهترین عناصر برای ساختن منوها و راهبری سایت استفاده نمایید.

یک سایت با کاربری آسان باعث می شود تا کاربران با شما بهتر ارتباط برقرار کنند. تجربه رضایت بخش کاربران باعث می شود که دوباره به سایت شما بازگردند و به کاربران وفادار شما تبدیل شوند.

7- یک داستان ساده و روان را روایت کنید

بخشی از طراحی سایت و برنامه بازاریابی شما باید شامل یک داستان باشد.

عناصر تصویری باید طوری با کاربر ارتباط برقرار کنند که کاربران بعدا آن ها را به یاد بیاورند و برای دیگران بازگو نمایند، نکته ای که می تواند راه بسیار موثری برای افزایش تعداد کاربران باشد.

برخی اوقات پیدا کردن این داستان بسیار سخت است. برای ساختن و بیان کردن این داستان می توانید از پاسخ سوالات زیر استفاده کنید:

  • چگونه کسب و کار خود را آغاز کردید؟

  • چگونه محصولات خاصی را تولید می کنید؟

  • خدمات خود را چگونه ارائه می نمایید؟

  • با جامعه مشتریان خود چگونه ارتباط برقرار می کنید؟

  • سعی کنید با هر کاربر یک رابطه شخصی ایجاد نمایید.

8- بازدیدکنندگان خود را برای به اشتراک گذاری تشویق نمایید

در طراحی سایت خود چند گزینه مختلف را برای به اشتراک گذاری توسط کاربران در نظر بگیرید و آن ها را به این کار تشویق نمایید. این نوع از بازاریابی در شبکه های اجتماعی، یک حس اجتماعی را ایجاد می کند، چون وب سایت و کسب و کار شما به افراد توسط آشنایان آن ها معرفی می شود. این کار به برند شما کمک می کند تا بیشتر دیده شود، بهتر در بین مردم جا بیافتد و همین مساله کمک بسیار زیادی به بازاریابی شما خواهد کرد.

در طراحی سایت دکمه های به اشتراک گذاری را طوری در نظر بگیرید که به راحتی قابل دیدن و استفاده کردن باشند. پیام ها، تصاویر و متن هایی که می خواهید به اشتراک گذاشته شوند را از پیش آماده کنید. حجم بسیار زیادی از کاربران، همان متنی را به اشتراک می گذارند که شما از پیش آماده کرده اید و به ندرت آن را تغییر خواهند داد.

9- قبل از انجام معامله، اعتماد ایجاد کنید

طراحی سایت شما باید به گونه ای باشد که ابتدا حس اعتماد را در کاربر ایجاد نماید و سپس به انجام معامله علاقمند شود. این کار به حقه های کوچکی احتیاج دارد.

عناصری مثل رنگ، متن ها و … می توانند بر روی حس اعتماد کاربر تاثیر گذار باشند. عناصر طراحی دیگری را نیز می توانید به طراحی سایت اضافه نمایید که حس اعتماد کاربر را برانگیزد. برای مثال:

  • لینک به وب سایت رسانه هایی که اخبار مربوط به برند شما را پوشش بدهند.

  • انتشار نظرات مشتریان در مورد کسب و کار شما در وب سایت.

  • نشان دادن تعداد ارتباط ها در شبکه های اجتماعی که عضو هستید.

  • استفاده از تصاویر و عکس هایی که خودتان تولید کرده اید واز جایی کپی نشده اند.

10- رفتار کاربران را به نتایج دلخواه تبدیل کنید

در پایان، برای بهترین نتیجه گیری از طراحی سایت، شما به طراحی سایتی احتیاج دارید که فعالیت و عملکرد کاربران را برانگیزد.

در طراحی سایت تمامی دکمه ها باید به گونه ای چیده شوند که به راحتی قابل دیدن باشند و به راحتی بتوان روی آن ها کلیک یا tap کرد.

عناصر مربوط به راهبری وب سایت (منوها) و راهنمای استفاده از وب سایت باید ساده و واضح باشند. هنگامی که کاربران نتوانند از سایت شما برای مقاصدی که طراحی شده استفاده کنند طراحی سایت شما شکست خورده است. استفاده از راهبری و منوهای سایت را تا حد امکان ساده کنید. منوهای سایت شما باید در دسترس ترین و ساده ترین قسمت از طراحی سایت شما باشد.

نتیجه گیری

بسیاری از مفاهیمی که قبلا برای فرآیند طراحی سایت خود مد نظر قرار داده اید، به عنوان یک ابزار بازاریابی در طراحی شما موثر خواهند بود. تکنیک هایی مثل استفاده از رنگ ها، فونت ها و عکس ها و تمام پیام هایی که برند شما برای کاربر به همراه می آورد.

به یاد داشته باشید هر کاری که انجام می دهید، می گویید یا طراحی می کنید بخشی از داستان برند یا شرکت شماست.

طراحی سایت خوب، نشان دهنده یک کسب و کار و یا یک شرکت خوب است.

    لطفا از طریق فرم تماس، پیام خود را ارسال نمایید.